REPORT – Drag Day Finals – Hoškovice, 3. září 2011
Poslední závod seriálu Czech Drag Serie – Mezinárodní mistrovství ČR dragsterů se konal v sobotu, 3. září na letišti v Hoškovicích u Mnichova Hradiště. Závod byl jednodenní. Většina jezdců přijela již v pátek. Večer se konala malá schůze Czech Drag Centra a jako překvapení večera byl pro nás všechny ohňostroj, o který se postaral Láďa Juppa !!!
Při jednodenním závodě jsou jezdci od rána v jednom kole. Technické přejímky, tři kvalifikační jízdy a hlavní závod. Ne jinak tomu bylo i tuto sobotu. Jediné, s čím málokdo počítal – bylo neskutečné vedro, před kterým se na letišti nikam neschováte. Nedělalo dobře ani jezdcům, ani jejich strojům. Diváci ale využili tohoto krásného víkendu a do Hoškovic přijeli. Také jezdci do tříd Public si tento poslední závod užili. Na startu se nakonec objevilo celkem 60 jezdců a bylo, jako vždy, na co koukat. V polední pauze předvedli svou kaskadérskou show Pavel Korych a Přéma Vaněk a celý den moderoval Honza Polma.
Ve třídě Street ET se 10,5 sekundové hranici v kvalifikačních jízdách nejvíce přiblížil Pavel Beer Werdan (Suzuki Hayabusa). Patricie Ulbrichová (Suzuki Hayabusa) a Marek Šimek (Yahaha R1) brali pořádně za heft a podjetí časového indexu nebylo vzácností. Také v závodě se vyřazovalo díky podjetému indexu – Robert Havlík (10,3s). Finálovou jízdu Beer Werdan x Šimek, vyhrál Pavel Beer Werdan a zajistil si tak i první příčku této třídy v celkovém pořadí seriálu.
Ve třídě Street Twin se časovému indexu 11s nikdo nepřiblížil. Pro tyto dvouválcové Twiny by loňský index 11,5s bohatě stačil. Nejlepší kvalifikační čas měl Martin Šrámek (HD Night Rod) 11,6s. Ve finálové jízdě Šránek x Holakovský (HD Night Rod) rozhodla perfektní reakce Petra Holakovského a stanul tak na stupínku nejvyšším. I druhé místo stačilo Martinovi Šrámkovi k zajištění prvního místa v celkovém pořadí v této třídě. Smolařem třídy se stal Michal Švamberg, když jeho Intruder 1800 se na startu „vzepjal“ a následný „dopad“ na betonovou plochu nevydržel robustní kardan. Držíme palce, aby dal všechno dohromady a abychom ho zase příští rok v této třídě viděli!!!
Třída Pro Street je nová třída. Finále seriálu absolvovali pouze 4 jezdci. Není to tím, že by tato třída nikoho nezajímala. Naopak. Ale technických problémů, které jezdce během sezóny potkaly a které nebyli schopni odstranit, bylo hodně. Věřím, že výkony a možnosti v této třídě nadchnou další jezdce a příští rok se budeme opět těšit z plného startovního pole. Excelentně se kvalifikoval s časem 8,928s Robert Fejt (Suzuki GSXR1000). V závodě se mu už tolik nedařilo, ale i čas 10,01s mu stačil na Patricii Ulbrichovou. Ve finálové jízdě s Pavlem Šlesingrem byl ale Robert moc rychlý, na semaforu se objevila neúprosná červená a Pavel Šlesingr v tomto závodě zvítězil. Robert byl sice druhý, ale v celkovém pořadí mu patří první místo v seriálu.
Ve třídě Modified Street Twin se očekávaly veliké boje o první místo v seriálu. Schejbal (Honda VFR) nebo Jedlička (Aprilia RSV NOS)? Přihlášeno bylo 7 jezdců. V sobotu ráno se ale Vláďa Jedlička neobjevil na technické přejímce. Proč? V pátek při tréninku „udělal“ motor. Celou noc se v depu opravovalo, ale nepodařilo se. A tak měl Vašek Schejbal před sebou celkem jednoduchou cestu k celkovému vítězství. To však neplatilo o závodě. Tomáš Houška svojí Hondu VTR 1000 turbo už hodně dlouho přemlouvá k výkonu. Ale tentokrát se to podařilo. Nejlepší kvalifikační čas měl Vašek Schejbal (10,1s). Technická závada na motocyklu Zbyňka Kostelky, posunula Jirku Rylicha jízdou „bye“ do semifinále závodu a bylo jasné, že minimálně třetí místo je jeho! Finále Schejbal x Houška sledovali všichni s napětím. Vaškův čas 10,5s ale nestačil na Tomáše Houšku (10,1s) a Tomáš si po dlouhé době zase vyskočil na stupínek nejvyšší!!!! V seriálu MČR své vítězství a pozici „Mistr ČR“ obhájil po součtu bodů Václav Schejbal.
Další třída Super Street Bike – 8 jezdců. Nejlepší kvalifikační čas měl Pepa Čížek (Kawasaki ZX12RNX) – 8,8s, Robert Fejt 8,9s, Ezio Passarella (I- Suzuki GSXR NOS)) – 9,0s, Dirk Scholz (D- Suzuki GSXR1000) – 9,2s, Jaarold Brown (NL – Suzuki Hayabusa) měl šestý kvalifikační čas 9,5s. V hlavním závodě do semifinále postoupili Čížek, Scholz, Fejt, Passarella. Pepa Čížek x Dirk Scholz – vítěz Čížek (8,8s). Robert Fejt x Ezio Passarela – vítěz Robert Fejt. Ezia postihla náhlá nevolnost a do semifinále už nenastoupil.
Finále patřilo Pepovi Čížkovi a Robertovi Fejtovi. Pepa jezdil celý závod bezchybně a čas 8,8s ve finálové jízdě mu zajistil vítězství v závodě a zaslouženě v seriálu MČR titul „Mistr ČR“ pro letošní rok.
Ve třídě Teenager Dragster 125se ve finálovém závodě objevil Tomáš Marada na Hondě 125. Určitě to bylo pro Andreu Bínovou a Vojtu Hromčíka zpestřením závodu. Tomáš ale zajížděl časy skoro o 1s rychlejší . Finále Hromčík x Marada vyhrál Tomáš a tak pořadí v závodě skončilo pro tyto teenagery – Marada, Hromčík, Bínová. V celkovém pořadí to nakonec vypadá takto – první místo Andrea Bínová, druhé Tomáš Marada a třetí Vojta Hromčík. Všichni tři ale už na závodě přemýšleli, jak své stroje upravit, aby byli příští rok co nejrychlejší.
Pepa Baumgartner ve třídě National Dragster stále čeká, až jeho soupeři opraví své stroje a objeví se na závodní dráze. Stihl si tak letos svůj speciál pěkně připravit na příští rok.
I tentokrát byla třída Competition Dragster nejsledovanější třídou. My zasvěcení víme, že naladit takového speciála, udržet ho v kondici po celý závod nebývá vždy tak jednoduché. Zvláště při tak vysokých teplotách a vzduchu tak řídkeém na kyslík jaký v sobotu byl.
Nejlepší kvalifikační čas zajel Otto Knebl (KDF ZZR1400 turbo) – 8,3s. Další časy byly daleko za 9s hranicí. Navíc se všem lepila smůla na paty. Miloš Bernátek zlomil hřídel v převodovce, André Bartáka (Yamaha FJ NOS) zklama baterie a motocykl hned v první rozjížďce závodu nenastartoval. Semifinále tak jel Pavel Bajer (Honda RedBird Turbo) „bye“ . Druhá semifinálová dvojice Knebl x Ponca (Yamaha FJR 1500 NOS) – vyhrál Knebl.
Ve finálové jízdě se utkali Knebl s Bajerem. Pavel má stále problémy se starty, které ale Otto bravurně zvládnul a zaslouženě závod vyhrál. V celkovém pořadí seriálu MČR tak obhájil již počtvrté titul „Mistr ČR“ ve třídě Competition Dragster.
Ve třídách pro příchozí Public Bikes startovali jezdci ve třídách Public Bikes do 750, Public Bikes nad 750, Public Bikes Woman, Public Cars a HD Praha Cup. Poslední závod využili jezdci k tomu, ještě si na konci sezóny vyzkoušet svoje jezdecké dovednosti. Bylo jich hodně a byli SUPER !!!!
Třídy Public jedou jiný systém závodu než jezdci ve třídách MČR. Jedou tzv. systém cannonball. Odjeli 5 jízd. První jízda je zkušební. Další čtyři jsou měřené. Nejhorší jízda je jim škrtá, časy zbylých třech jízd se sečtou. Dva nejlepší z každé třídy pak jedou finálovou, ostrou jízdu. Ve třídě Public Bikes do 750 vyhrál Petr Novák s časem 10,6s (2.místo Zdeněk Hovorka ml. – 10,7s), ve třídě Public Bikes nad 750 vyhrál Jiří Čejp s časem 10,5s (2.místo Milan Knor – 10,9s), ve tříděPublic Bikes Woman vyhrála Eva Dvořáková s časem 10,8s (2.místo Petra Stránská – 11,3s). V HD Praha Cupuvyhrála finálovou jízdu Simona Jandová s časem 12,1s (2.místo Oldřich Jirsa – 12,8s). V závodě automobilů Public Carsvyhrál Standa Lacina s časem 12,33s (2.místo Jan Wertheim – 12,5s).
Tak to byl letos poslední závod seriálu Czech Drag Serie – Mezinárodní mistrovství ČR dragsterů – DRag Day Finals. Gratuluji všem vítězům!!! Děkuji všem jezdcům za pěknou letošní sezónu !!!! Děkuji všem, kteří přispěli k tomu, abychom mohli seriál Czech Drag Serie uspořádat. Ještě nás čeká vyhlášení vítězů a pak už hurá do dílen a příprava na další sezónu !!!!!!!