Vyhlášení
Závěr sezóny patří slavnostnímu vyhlášení „Mistrů ČR“ ve všech motocyklových disciplínách, které vyhlašuje Federace Motocyklového Sportu Autoklubu ČR. Letos se opět konalo v Praze,v příjemném prostředí hotelu TOP.
Tohoto slavnostního vyhlášení se zúčastnili i vítězové tříd MČR dragsterů Modified Street Twin – Milan Koláčný, Super Street Bike – Ondřej Klymčiw a Competition Dragster – Otto Knebl. Využila jsem této situace a „Mistrům“ jsem položila několik otázek. Určitě vás bude zajímat jejich pohled na letošní seriál Czech Drag Serie a jejich plány do sezóny příští. Děkuji Milanovi a Otovi za jejich odpovědi. Přeji všem úspěšnou sezónu 2010 !!!
1. JAK HODNOTÍŠ LETOŠNÍ SEZÓNU Czech Drag Serie – Mistrovství ČR dragsterů?
MILAN: Pro náš team byla letošní sezóna velmi vydařená. Téměř jsme dosáhli všech cílů, které jsme si dávali na začátku sezóny. Až na závody v Bechyni vyšlo i počasí, všichni jezdci dokončili sezónu bez vážných újem na zdraví, což je to hlavní. Budeme doufat, že příští rok bude karambolů ještě méně a všichni si budou moc užít skvělou atmosféru dragsterového sportu. Jako velké plus vidím, že se náš sport začal trochu prezentovat v celoplošných médiích a tak se o něm dozvídá širší okruh lidí, resp. případných návštěvníků závodů. Na druhou stranu je potřeba zlepšit podmínky v zázemí depa ze strany pořadatelů. Pokud chceme, aby u nás jezdili zahraniční závodníci, musíme jim něco nabídnout! To samé platí pro diváky. Podmínky pro ně nebyly ideální a ze strany pořadatelů je potřeba na tom do příští sezóny zapracovat.
OTA: Pořadatelé nám připravili seriál pěti závodů. Všechny byly opět na velice dobré, profesionální úrovni evropského formátu a to přesto, že všechny zasáhla finanční krize !!! O úrovni závodů také svědčí stále větší zájem z řad zahraničních jezdců do kategorií speciálů, kde nacházejí zdatné konkurenty v našich jezdcích a jejich strojích.
2. JAKÁ BYLA KONKURENCE?
MILAN: Podíváme-li se na tabulku průběžných výsledků, tak je zřejmé, že letošní rok byl dost vyrovnaný a to jak ve třídě Street Twin 12, tak Modified Street Twin. Takže konkurence byla slušná. Jen je velká škoda, že v těchto kategoriích startovalo málo jezdců. Doufám, že příští sezóna bude v tomto směru lepší.
OTA: Přesto, že se některým jezdcům nedařilo pokaždé udržet své stroje v konkurenceschopné kondici, což je však u vysoce výkonných dragsterů náročná a obtížná věc, byla třída Competition pro mě velice zajímavá a nelehká právě díky zahraničních jezdcům Weikum (D), Fagan (DK) Ricci (I) Jolink (NL) – to jsou zkušení a zdatní bojovníci na silných strojích, kteří nedají nikomu nic zadarmo! Tato sezóna byla pro „Compy“ zatím nejrychlejší. Super časy zajížděné v kvalifikačních rozjížďkách se překonávaly i v hlavním závodě. Abych vyhrál všech pět závodů, musel jsem nasadit všechny síly v přípravě motocyklu, ale i v jezdecké koncentraci.
3. PLÁNY NA PŘÍŠTÍ SEZÓNU MEZ MČR?
MILAN: Dragster je sport jako každý jiný. Takže samozřejmě bychom chtěli obhájit a posunout české rekordy ještě o trochu níž. V plánu máme navštívit více zahraničních závodu, ať už v Maďarsku, Holandsku nebo Německu.
OTA: Plány jsou jednoznačné – účast na všech závodech Czech Drag Serie – Mezinárodního mistrovství ČR a závodech Mistrovství Evropy.
4. ZŮSTANEŠ VE SVÉ KATEGORII A U STEJNÉHO MOTOCYKLU?
MILAN: Ve Street Twin 12 je to jasné. Zůstaneme i se stejným strojem. Modified Street Twin jezdit budeme. A na jakém stroji? To ještě ukáže čas. Aprillie je na prodej a info o novém stroji bude dostatečně včas na našich stránkách www.arachnids-dragster.cz.
OTA: V nejsilnější třídě Competition u nás a Top Fuel Bike v Evropě samozřejmě zůstanu.
Dosavadní Funny Bike KDF ZX12R NX, který jsem „vypiplal“ k dokonalosti a odjel s ním celou sezónu MČR a ME bez jediné závažné poruchy a s vynikajícími výsledky, nahradím novým, doufám, že stejně spolehlivým, ale ještě konkurenceschopnějším Funny Bikem KDF ZZR1400 TURBO s výkonem 600 – 800 HP. Na něm právě pracuji.
5. OBHÁJÍŠ LETOŠNÍ ÚSPĚCH?
MILAN: Budeme se snažit.
OTA: Letošní sezóna byla moje jubilejní, desátá. Jsem rád, že právě letos jsem obhájil loňský titul a získal titul „Mistr ČR 2009“ v nejsilnější kategorii Competition. Také v Mistrovství Evropy jsem byl úspěšný a z loňského 8. místa jsem postoupil na skvělé 7. místo v nejprestižnější kategorii Top Fuel Bike. Samozřejmě bych chtěl v příští sezóně tyto úspěchy zopakovat.
6. CO ŘÍKÁŠ NA POVÝŠENÍ MČR NA MEZINÁRODNÍ MČR, KDE BUDOU MOCI BODOVAT I ZAHRANIČNÍ JEZDCI?
MILAN: Nějak v této změně nevidím povýšení, spíše administrativní změnu. Zahraniční jezdci startovali i letos, takže zásadní změny od toho neočekávám. Ale je dobré, že budou moc i bodovat. Budeme doufat, že možnost získat body přitáhne na náš národní podnik ještě více jezdců a o to budou závody zajímavější.
OTA: Je to určitě další pozitivní krok ke zvýšení kvality a atraktivity všech závodů. Jsem rád, že se vyjde vstříc velikému zájmu zahraničních jezdců o účast a možnost bodovat v závodech Czech Drag Serie a získat tak třeba titul Mistr ČR. Určitě to zvýší prestiž našich závodů v Evropě.
7. CHCEŠ NĚKOMU NA ZÁVĚR PODĚKOVAT?
MILAN: Určitě celému realizačnímu teamu a všem našim partnerům. I díky nim jsme dosáhli letos takových úspěchů.
OTA: Určitě bych chtěl poděkovat celé své rodině, která mě v závodění pomáhá. Dále pak všem mechanikům, partnerům a Autoklubu ČR za podporu, bez které bych tak dobrých výsledků nedosáhl. Poděkování si zaslouží všichni pořadatelé, jezdci, konstruktéři dragsterů, reportéři, fotografové a ostatní „závislí i nezávislí“ propagátoři a fandové dragsterových závodů, kteří díky velkému nadšení a úsilí nenechají tento krásný sport zaniknout, na rozdíl od různých „objektivních“ remcalů a kritiků se zaručeným návodem jak a co by se mělo udělat. Ono se samo nic neudělá. Vždy je to jen o lidech a jejich možnostech.
Speciálně bych chtěl poděkovat a vyzdvihnout práci Yvony a boleslavského motoklubu „Baron“, na nichž leží největší zátěž s pořádáním dragsterových závodů. Opravdu díky všem!