V sobotu 6. července se konal na letišti v Hoškovicích u Mnichova Hradiště v pořadí už 32. Drag Day.

Byl to další, letos již druhý závod Czech Drag Serie – Mezinárodní  mistrovství a přebor ČR, závod pro amatéry Public Bikes a Public Cars a závod Harley Davidson Praha Cup. Startovní listina slibovala adrenalinový začátek prázdnin. Letiště se od pátečního odpoledne zaplňovalo jednotlivými závodními týmy, kteří přijížděli ze všech koutů republiky, ale také z Německa a ze Švýcarska.

Na 60 závodních týmů – profesionálů i amatérů. Startovali v pěti třídách určených pro amatéry a v pěti profi třídách Mezinárodního mistrovství ČR  pro upravené motocykly až  po speciály, jejichž výkon se pohybují na hranici kolem 400 „koní“ a ¼ mílovou vzdálenost zdolávají kolem 8s s konečnou rychlostí kolem 280 km/h. Zrychlení těchto speciálů je z 0 na 100 km/h za 1,5s !!!!

Ve třídě Public Bikes Woman pravidelně startuje Tereza Bláhovcová /Severová. Je velká škoda, že tentokrát byl malý zájem dívek o změření sil na závodní dráze. Tereza je velmi dobrý jezdec a pořádnou soupeřku by určitě uvítala. A tak další pohár do sbírky je doma a určitě zaslouženě!!!

Public Bikes do 750ccm – 8 jezdců, časy 10,5s – 11,5s na ¼ míle. Láďa Jílek zajížděl nejlepší časy a finálovou jízdu s Petrem Novákem vyhrál.

Ve třídě Public Bikes nad 750ccm startovalo 11 jezdců. Ti nejrychlejší se pohybovali na hranici 10s !! Honza Ječný byl favoritem této třídy. Finálová jízda s časem 10,7s ale nebyla asi taková, jak by si Honza přál a tak si jeho soupeř – Roman Říha odnesl vítězství.

HD Praha Cup – 7 jezdců – časy kolem 13s. Nejrychlejším jezdcem, který se kvalifikoval do finále byl Pavel Svoboda,  který pravidelně zajížděl časy pod 13s. Také finálová jízda s Janem Procházkou, byla pod hranicí 13s, a to 12,7 a pohár putoval k Pavlovi.

            

Tentokrát jsme na závodní dráze opět viděli třídu Public Cars. Pěti závoďákům statečně ujížděl Václav Bohuslávek. Jeho Cobra je dobře naladěná a jeho časy pod 12s jsou vynikající.

Favorité třídy Junior Dragster 50 –  Tadeáš a Matěj odjeli na dovolenou a tak jsme na startu mohli vidět pouze třídu Teenager Dragster 125 – s favority Andreu Bínovou a Vojtou Hromčíkem.  Andrea má výborné reakce na startu, také její stroj je rychlejší a tak na  stupínku nejvyšším jsme viděli právě Andreu.

 

Třída Pro Street – sériové motocykly s minimem úprav. Šest jezdců  – Patricie Baroňová, Radek Krejbich, Michal Vopat, Jiří Čejp, Jaroslav Špaček a vedoucí jezdec Pavel Beer Werdan. Třídu Pro Street vloni opustil Robert Fejt. Na jeho stroji – Suzuki GSXR 1000 nyní startuje Pavel Beer Werdan. Že je to stroj hodně rychlý potvrzují  i zajeté časy Pavla – kolem 9,5s. Na tento závod svůj stroj – Suzuki Hayabusu – dobře připravil i Michal Vopat. Oba jezdci postoupili z kvalifikací s časem na 9,4s –  jen s dvou setinovým rozdílem. A také se oba  utkali i ve finále. Michal měl dobrou reakci na startu a také v cíli byl rychlejší a jemu tentokrát patřilo vítězství.  Bodově si velmi polepšil a v průběžném pořadí tak postoupil na druhé místo. První místo v průběžném pořadí stále patří Werdanovi.

            

Modified Street Twin – třída upravených dvouválcových motocyklů. Ve startovním poli letos zatím chybí ze zdravotních důvodů Zbyněk Kostelka na HD Buel turbo.  Sedmičlenné startovní pole, v čele vítěz minulého závodu – jezdec z Německa –  Christian Bruhn (Ducati NOS),  dále pak Vladimír Jedlička (Aprilia RSV1000 NOS), Jiří Rylich (Ducati), Václav Schejbal (Honda 1000), Petr Holakovský (Honda SP NX), Tomáš Houška (Honda VTR Turbo), německý jezdec Jörg Braune (HD Sportster1600) a Martin Petránek (Ducati).  Christian Bruhn se kvalifikoval s časem 9,6s jako nejrychlejší jezdec. Za ním pak Václav Schejbal s časem 10,0s a Vláďa Jedlička 10,3s. Další pak s časy 10,5 až 11,7s.  V první rozjížďce eliminací měl asi největší radost Jirka Rylich, který postoupil z jízdy s Tomášem Houškou do semifinále a časem 10,5s obsadil 3. místo. Vláďa Jedlička neměl úspěšný den a  semifinálová jízda s Vaškem Schejbalem mu vůbec nevyšla. Ve finále jsme pak viděli perfektní jízdu Václav Schejbal – Christian Bruhn. Vaškův výborný čas 9,7s ale na vítězství nestačil. Christian se s časem 9,3s a rychlostí 236,94km/h stal letos již podruhé vítězem závodu Czech Drag Serie a vede průběžné pořadí „českého mistráku“.

         

Třída Super Street Bike – rychlá a oblíbená třída upravených a přeplňovaných speciálů, jejichž výkon je omezen sériovou zadní pneumatikou a zákazem použití opěrných  Wheelie Baars. Motocykly o výkonu až 350 koní! Tomáš Čížek (Kawasaki ZX12R NX), Robert Havlík (Suzuki GSXR NOS),  Patricie Baroňová (Hayabusa), Jiří Čejp (Yamaha R1), Pavel Beer Werdan (Suzuki GSXR1000), Radek Krejbich (Suzuki 1074), Jaroslav Špaček (Suzuki GSXR 1000), z Německa Dirk Scholz (Suzuki 1000), premiérově v Hoškovicích Martin Bleicher (Suzuki GSXR) a vítěz prvního závodu – Sandro Haldimann ze Švýcarska (Hayabusa turbo).  Né všechno, co vypadá rychlé, je rychlé. Jezdcům se příliš nedařilo. Hranici 9s pokořil až ve třetí kvalifikaci favorit třídy Tomáš Čížek a s časem 8,607s se kvalifikoval na první pozici. Za ním Haldimann, Scholz a Werdan s časem 9,4s +-setina.  Jak Tomáš začal, tak také pokračoval. Jedna jízda jak druhá. Úžasné výkony na hranici 8,6s s rychlostí 268 km/h na ¼ míle.  Stejné to měl z druhé strany eliminačního „pavouka“ i Sandro Haldimann. Stabilní čas 9,4s asi nebyl takový, jaký by si Sandro představoval, ale finále patřilo zaslouženě jemu a Tomášovi.  Na startu oba stejný reakční čas 0,2s, ale Tomáš si jel perfektní, bezchybnou jízdou a s časem 8,8s pro vítězství.  Oba si přičetli body do průběžného pořadí. Sandro zatím vede, ale 22 bodů není velký náskok a Tomáš má dobře naladíno !!!

O „hrůzostrašné zpestření“ se postaral ve třetí kvalifikační jízdě Robert Havlík. Jeho stroj se hned na startu zvedl na zadní a převrátil se. Roberta zasáhl padající motocykl do nohy. Naštěstí Robert vyvázl s modřinami, ale motocykl byl na tom možná hůře. Hrozivě vypadající nehoda dopadla nakonec dobře a to je důležité.

           

Třída Competition Dragster – třída speciálně postavených a přeplňovaných speciálů, jejichž výkony se pohybují nad hranicí 400 koní !!! V tomto závodě bohužel chyběl Miloš Bernátek a po Asii cestující Michal Ponca.  Startovalo tedy pět jezdců – Josef Čížek (Hayabusa NOS), André Barták (Yamaha FJ NOS), Pavel Bajer (Honda RedBird NOS). Premiéru na svém speciálu měl v závodech Czech Drag Serie Petr Češka (Hayabusa turbo) a se speciálem startujícím i v TopGas přijel z Německa Christian Bruhn (Honda SP turbo). Pavel Bajer dobře naladil. Hned ve druhé kvalifikační jízdě čas 8,8s. Další  kvalifikace 8,7s a první místo do eliminačního „pavouka“ . Pepa Čížek 9,1s a za ním Barták 9,5s a další. Všechno ukazovalo na finále Bajer x Čížek. To se také potvrdilo a oba jezdci se postavili na startovní čáru finálové jízdy.  Nervy to jsou velké! Oba jezdci vystartovali a …. červené světlo – předčasný start !!!!  Ze záznamu časomíry je vidět, že Pavel Bajer byl ten první, kdo vyrazil k cíli. Evropská a stejně tak i naše  pravidla jsou taková, že kdo první udělal přestupek – prohrává. A tak vítězem tohoto závodu se ve třídě Competition Dragster stal Josef Čížek !!!  Upevnil si tak i své prvenství v průběžném pořadí seriálu Czech Drag Serie.

           

60 jezdců předvedlo perfektní výkony. V doprovodném programu Pavel Korych předvedl svou kaskadérskou show a tým ShowCars se postaral o ukázky driftů a představil několik hodně rychlých aut. Celý závod moderoval Honza Polma.  Věřím, že všichni odjížděli z Hoškovic spokojeni a příjemně unaveni.

A na závěr samozřejmě poděkování – jezdcům a jejich týmům, startmaršálovi a obsluze časomíry a zpracování výsledků,  sporťákům, ředitelovi závodu, technickému komisaři a všem, kdo na závodech pomáhali a postarali se tak o hladký průběh závodu. Všem partnerům závodu, protože bez jejich pomoci bychom závody nemohli uspořádat. Děkuji pořadatelské službě Black Cattle MC.  Děkuji také divákům za příjemnou atmosféru a  příště přijďte zas, vezměte známé, kamarády, přátelé – přijďte podpořit jezdce a jejich výkony, protože diváci  podél závodní dráhy – to je to pravé a pro jezdce velká motivace !!!!!

 

Kompletní výsledky a průběžné pořadí  najdete  ZDE