Drag Day II. – 6. července 2013 – letiště Hoškovice

Informace pro závod amatérů – Public Bikes

V sobotu 6. července se koná na letišti v Hoškovicích další závod Czech Drag Serie – Mezinárodní Mistrovství ČR dragsterů – Drag Day II. I na tomto závodě nebude chybět závod pro amatéry – závod Public Bikes.
 
Vypsány budou třídy Public Bikes do 750ccm, Public Bikes nad 750ccm,  Public Bikes Woman, Public Cars a HD Praha Cup pro motocykly Harley Davidson.
 
Jezdci se do závodu přihlásí přímo  na letišti před závodem – od 8.00 hod. do 10.00 hod. !!!!!  Mohou zaslat i předběžnou přihlášku na e-mail yknebl@seznam.cz.
Startovné činí 500,- Kč. (po předložení vstupenky 400,-). Jezdec má možnost být v depu po celou dobu konání závodu Czech Drag Serie MEZ MČR dragsterů + jeden doprovod.
V těchto třídách startují  jezdci starší 18ti let. Musí mít platný řidičský průkaz. Motocykl musí být sériové výroby s platným TP, RZ a STK. Jezdec musí mít vhodný oděv, přilbu, obuv, rukavice. Jezdec musí projít administrativní a technickou přejímkou a účastnit se rozpravy jezdců.
Systém závodu: Tyto třídy závodí  systémem „cannonball“. Jezdci odjedou čtyři jízdy, nejhorší jízda – čas se nezapočítává. Časy zbylých třech jízd se sečtou a jezdci se seřadí v pořadí od nejlepšího součtu časů po nejhorší. Vítěze dané třídy určí finálová jízda dvou nejrychlejších jezdců.
 
Účast na rozpravě jezdců před závodem je pro jezdce povinná. Jinak nebude připuštěn do závodu  !!!!!

Přihláška Public Bikes

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Pokyny pro třídy Public Bikes –   pokyny pro „START“

Celé dění na startu včetně signálu k nastartování strojů, ohřevu pneumatik a nájezdu na startovní čáru řídí startmaršál  s asistencí pomocníka.
Na výzvu se jednotlivé třídy shromáždí v předstartovním prostoru a dle pokynu pomocníka startmaršála se řadí do dvojic s motorem v klidu. 
Na pokyn startmaršála nastartovat motor – nastartují oba jezdci motory.
Na pokyn startmaršála nájezd na ohřev – najedou jezdci do prostoru ohřevu a zahájí ohřev pneumatiky.
Na pokyn startmaršála „na start“ – jezdci připraveni v ohřívacím prostoru s motory v chodu najíždějí na start.  Start je pevný s motorem v chodu.  Stroj musí překročit startovní čáru vlastní silou.
Po projetí cílem začne každý jezdec brzdit a dojede sníženou rychlostí k určenému odstavnému prostoru. K odstavnému prostoru dojíždí ve svém pruhu závodní dráhy způsobem, aby nijak neomezil ani neohrozil druhého jezdce. V odstavném prostoru se jezdci řídí pokyny pořadatele a čekají na pokyn pro navrácení do depa. Vrací se vždy celá třída kompletně. Návrat jezdců do depa max. rychlostí 20km/h s přilbou na hlavě.
Jezdec musí jet zodpovědným způsobem tak, aby neohrozil ani neomezil druhé jezdce, diváky, pořadatele..
Jezdec je plně zodpovědný za své jednání.
Startovní světla
Startovní světla jsou namontována na „vánoční strom“.
První „Bílá světla“ pro předstartovní pozici (PRO-STAGE) – jakmile se tato rozsvítí, značí to, že jezdec je 150 – 200 mm před fotobuňkou STAGE.
Druhá „Bílá světla“ pro zastavení (STAGE) – jakmile se tato rozsvítí, jezdec je ve správné startovací pozici a zůstane stát dokud mu ostatními světly („žlutá světlá“ a následně „zelené světlo) není dán pokyn ke startu.
„Žluté předstartovní světlo“ se rozsvítí do 5 sec. poté, co oba jezdci jsou ve správné startovací pozici nebo když startmaršál rozhodne, že oba již měli dostatečný čas zaujmout tuto pozici. Žluté světlo je tvořeno třemi žlutými žárovkami, které se rozsvítí najednou.
„Zelené světlo“ je startovní světlo. Rozsvítí se v intervalu do 0,4 sec. po předstartovním světle (žlutém) a to je znamení pro jezdce ke startu.
“Červené světlo” znamená předčasný nebo chybný start.