V  sobotu, 9. července se závody Czech Drag Serie – Mezinárodní mistrovství ČR dragsterů vrátily po dvou letech opět na letiště do Tchořovic. Nenašel se v této lokalitě  pořadatel, a tak tento jednodenní závod – Drag Day III. – zorganizovala Yvona Kneblová s velkou pomocí Veroniky Havlíkové a Jáji Rylichové.  A všechno dopadlo na výbornou.  Počasí, dráha, depo, závodní týmy, organizace závodu, diváci – všechno super. Možná, že bylo až moc velké dusno, vzduch bez kyslíku a to se na výkonech motocyklů podepsalo. Celkem 53 závodních týmů ve třídách sériových motocyklů, upravených motocyklů,  speciálů a  také automobilů, mohli ti, kdo dali přednost  závodům před pobytem u vody, vidět na závodní dráze v Tchořovicích.

Ve třídě Street ET (10,5s) excelovala v kvalifikačních jízdách Patricie Ulbrichová (Suzuki Hayabusa) časem 10,51s.  V eliminačních jízdách ji však zradila technika a do finále se tak dostal Beer Werdan (Suzuki Hayabusa) a Marek Šimek (Yamaha R1). Lepší reakce na startu rozhodla  o vítězství pro Marka Šimka.

Podobná situace byla ve třídě Street Twin ET (11s). První kvalifikační místo patřilo Michalovi Švambergovi (Suzuki 1800). V eliminaci však byl moc rychlý a červená na semaforu určila vítěze Petra Holakovského (HD Night Rod).  Ten své prvenství v tomto závodě upevnil i ve finálové jízdě s Mírou Novákem (HD Night Rod).

Ve třídě Pro Street  v kvalifikacích vedl od začátku s časem 9,1s Robert Fejt (Suzuki GSXR1000) a hned za ním Pavel Snítilý (Suzuki GSXR1100). Eliminačními jízdami se probojovali až do společného finále, kde pořadí zůstalo stejné  jako v kvalifikacích a Robert Fejt s časem 9,266s  nad Pavlem Snítilým vyhrál.

Třída Modified Street Twin je letos takřka plně obsazená přeplňovanými dvouválci. Jediní –  Jirka Rylich (Ducati), který se v kvalifikaci probojoval na čtvrté místo a Václav Schejbal (Honda VFR) – loňský „Mistr“ v této třídě, jezdí bez přeplňování. Nejlepší kvalifikační čas, 9,7s měl Zbyněk Kostelka (HD Buel turbo). V první eliminační jízdě se mu nepodařilo nastartovat motocykl a jeho závod skončil. Ani doposud vedoucímu Vláďovi Jedličkovi (Aprilia RSV NOS) se eliminační jízda nepodařila a tak se ve finále objevil Martin Petránek (Suzuki 1800 turbo)  a Václav Schejbal. Vítězem se stal Schejbal a užíval si tak své letos již druhé vítězství.

Ve třídě Super Street Bike už letos startovalo 17 jezdců. V Tchořovicích jsme viděli 8 z nich. Pepa Čížek (Kawasaki ZX12R NX) se kvalifikoval do závodu na prvním místě časem 9,024s. S rozdílem dvě tisíciny ho následoval italský jezdec Ezio Passarella (Suzuki GSXR1000 NOS). Nikoho nezradila technika,  jezdci postupovali eliminací. Roberta Fejta vyřadila rychlá reakce a následné červené světlo. Boj mezi Pepou Čížkem a Ezio Passarellou pokračoval až do finále. Pepa i Ezio celý závod zajížděli časy pod 9s. Vítězem se stal Ezio Passarella s časem 8,9s. Pepa Čížek zajel perfektní jízdu s časem 8,8s. Na startu ale „zaspal“ a jeho reakce o 1 desetinu sekundy horší, ho posunula na druhé místo.

Třídu Teenager Dragster posílil Vojta Hromčík. Mají s Andreou Bínovou stejné motocykly a tak je to o zkušenostech,  kterých má Andrea zatím více. Vojtova premiéra dopadla velice dobře. Andrea  sice zvítězila, ale Vojta jí ukázal, že je zdatným konkurentem!

Zdeněk Vávra (Jawa 600 kompresor) ve třídě National Dragster určitě neměl radost, že se jeho soupeři  závodu nezúčastnili. Jeho dalším zklamáním byl pak prasklý blok motoru ještě v průběhu kvalifikací a pro něj tak konec závodu.

Ve třídě Competition Dragster letos startuje 8 jezdců. V Tchořovicích jsme viděli pět z nich. Otto Knebl (KDF ZZR1400 turbo), Miloš Bernátek (Suzuki GSXR), Michal Ponca (Yamaha FJR1500 NOS), André Barták (Yamaha FJ NOS) a Davide Ricci (Suzuki 1500 NOS). Nejlépe si v kvalifikacích vedli Davide Ricci – 7,8s a Otto Knebl – 8,2s. Vedro si svou daň vybralo právě u těchto silných strojů. Kvalifikační jízdy OK. Všechno špatné pak v hlavním závodě-eliminačních jízdách.  Po excelentní eliminační jízdě (7,7s) pokračoval Davide Ricci do semifinále s André Bartákem bez přeplňování, protože se mu poškodil elektromagnetický ventil systému NOS.  Miloš Bernátek měl během jízdy problém s elektrikou, která ho vyřadila ze závodu. Michal Ponca měl v poslední kvalifikační jízdě závadu na systému NOS a jak říká jeho mechanik –  „v oblasti motoru došlo k požáru“. Do hlavního závodu nastoupil k jízdě s Ottou Kneblem, motor však nenastartoval a ze závodu odstoupil. Otta jel tedy jízdu sám, ale ani jemu se smůla nevyhnula. Po „zahřátí pneumatiky“ najel na start  a přesně v okamžiku startu se mu vytočený motor zastavil a bylo jasné, že to bude větší technická závada. Proto dál už v závodě nepokračoval.   A tak si své vítězné jízdy užíval Davide Ricci, sice bez přeplňování, ale i tak jeho jízdy braly divákům dech.  Se slovy „grazie“ se s námi rozloučil a v září ho určitě uvidíme na posledních závodech Czech Drag Serie – v Hoškovicích.

Ve třídách pro příchozí Public Bikes startovali jezdci ve třídách Public Bikes nad 750,  HD Praha Cup a Public Cars. Ve finálových jízdách Public Bikes nad 750 vyhrál Radek Plas (10,243s). Druhý skončil Zdeněk Guma Jurníček (11,028s) a třetí Karel Záruba. V atraktivním závodě HD Praha Cup, kde dominují dámy z Harley Lady Praha, vyhrála finálovou jízdu Petra Lukešová (12,643s), druhá skončila Jana Kadlecová  a třetí Jan Švamberg.   Závodu Public Cars, kterého se tentokrát zúčastnili všichni s auty AC Cobra,  dominoval Václav Bohuslávek (11,729s), druhý Pavel Kavka a třetí Jan Werheim, všichni Cobra Club Praha.

Tak to byl třetí závod Czech Drag Serie, který zorganizovaly tři ženský a za pomoci všech ostatních tak umožnily zařadit další závod do seriálu. Všem velké díky !!!!

Další závod Czech Drag Serie – Mezinárodní mistrovství ČR dragsterů se koná 3. září na letišti v Hoškovicích, bude to poslední závod seriálu a tudíž poslední body do celkového pořadí. Určitě si tento závod nenechte ujít !!!!!!